Hotaru
Miłośnik Forum
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 20:56, 16 Gru 2011 Temat postu: Likwidacja pętli w Oliwie? |
|
|
Ostatnio w moje ręce dostała się "Twoja Gazeta", darmówka rozdawana w sklepach. Na pierwszej stronie mieści się artykuł "Nowy wizerunek Oliwy", a w nim sensacyjna informacja - pętla tramwajowa w Oliwie ma zostać zlikwidowana. Na podstawie tekstu i wcześniej znanych mi planów ZDiZ pętlę ma zastąpić jedno żeberko i jeden tor prowadzący w stronę Żabianki. Wyburzone mają też zostać drewniane baraki otaczające pętlę. W miejscu zlikwidowanych obiektów mają powstać punkty usługowe i gastronomiczne, planuje się też stworzenie pętli autobusowej i zmianę organizacji ruchu na przyległej do pętli al. Grunwaldzkiej. Wszystkie te decyzje uzasadniane są potrzebą zwiększenia atrakcyjności turystycznej Oliwy, usprawnienia ruchu na wiecznie zakorkowanych al. Grunwaldzkiej, ul. Opata Rybińskiego, ul. Piastowskiej , reorganizacji ruchu tramwajowego na odcinku Jelitkowo - Wrzeszcz oraz stworzenia węzła komunikacyjnego i miejsc pod nowe obiekty komercyjne.
Na razie pomysł ten jest na etapie projektu. Wykonanie zadanie planuje się na lata 2014-2020.
Mój komentarz: głupota. Najbardziej śmieszy mnie powód likwidacji jednej z najważniejszych pętli tramwajowych w Gdańsku - chcą uatrakcyjnić turystycznie Oliwę, budując na miejscu pętli bary, sklepiki i parkingi dla taksówek dla turystów wychodzących z Parku Oliwskiego kosztem zrujnowania transportu miejskiego... Wykonanie tego poronionego moim zdaniem pomysłu oznacza właściwie całkowitą reorganizację w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Żeberko pozwoli na zakończenie w tym miejscu trasy tylko dla jednej linii tramwajowej. Reszta będzie tłukła się po jednym torze - a wszyscy, którzy odwiedzają pętlę Oliwa, wiedzą, jaki potrafi zrobić się tam kocioł, gdy wciska się tam więcej niż 3 linie...
Poza tym, nie rozumiem pomysłu z pętlą autobusową. Przecież mamy taką rzut beretem od tramwajowej - Oliwa PKP tuż za stacją kolejową Gdańsk Oliwa. Nie potrafię zrozumieć sensu tworzenia drugiej kilkaset metrów dalej. Turystom idącym ze strony Parku Oliwskiego będzie bliżej na autobus, to wszystko.
Podsumowując, zarówno sam pomysł, jak i powody jego realizacji są dla mnie absurdalne. Uważam, że Gdańsk powinien być jak najbardziej promowany turystom polskim i zagranicznym, ale nie kosztem rozsypywania całego i tak IMHO chwiejącego się systemu transportu publicznego. Bo zwiedzanie miasta to nie tylko zachwycanie się zabytkowymi budowlami czy obiektami przyrodniczymi, ale też dogodny transport w miejsca warte odwiedzin... Chyba nie zostało to ujęte w trakcie planowania realizacji tego zadania.
Niestety nie mam skanera, więc nie mogę wrzucić tu skanu tego artykułu. Zainteresowanym radzę pędzić do pierwszego lepszego sklepu i zgarnąć darmowy egzemplarz gazety. Powinna jeszcze być w obiegu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|